Bruce Clay

يسرا تكشف انزعاجها… وماذا قالت عن عادل إمام؟

في خلال لقائها مع الإعلاميّ المصري عمرو أديب ضمن برنامج بودكاست Big Time، أعربت الفنّانة المصريّة يسرا عن انزعاجها في الفترة الأخيرة، متطرّقةً إلى دورها في فيلم “ليلة العيد” الذي تأخّر عرضه لمدّة سنتين.
وصرّحت يسرا قائلةً: “لما بتحب حاجة بتعملها بقلب وضمير وجهد غير عادي، فلازم يكون في تقدير، ولما تحس إن التقدير مش موجود بتحزن على مجهودك، وفي مرات أقول مش عايزة أكون موجودة دلوقتي، وبسافر علشان مش حاسة إني مرتاحة”.
وتابعت حديثها بالقول: “فيلم ليلة العيد، موضوع مهم وحلو واتأخر سنتين، حبيت أعمل كوميدي وكانت تجربة إني أشيل كوميدي لوحدي خطر لأني مش ممثلة كوميدي، أنا عايزة اللي حواليا يسندوني، وفرحانة إني عملت التجربة دي لأني حسيت بإنجاز، وروحت في سكة مش بتاعتي ونجحت فيها”.


وأردفت: “أنا وعادل إمام عملنا 17 فيلماً كوميدياً، بس الأفلام كانت ليها مواضيع، مكنش ليا دعوة كان ممكن يحطوني في موقف كوميدي ويكون هو اللي عمل الموقف الكوميدي مش أنا”.
تجدر الإشارة إلى أنّ فيلم “ليلة العيد” كوميدي يدور حول مجموعة من السيّدات ومعاناتهنّ، وهو من تأليف أحمد عبد الله وإخراج سامح عبد العزيز، ومن بطولة: يسرا، ريهام عبد الغفور، يسرا اللوزي، نجلاء بدر، عبير صبري وهنادي مهنا.