Bruce Clay

حسام حبيب يكشف: هذه أكبر غلطة غلطتها في حق شيرين!

ضجّت منصّات مواقع التواصل الإجتماعيّ في الساعات الأخيرة بتصريحات الفنّان المصريّ حسام حبيب حول علاقته بالفنّانة المصريّة شيرين عبد الوهاب.
وفي خلال حلوله ضيفاً على برنامج “ع المسرح” مع الإعلاميّة منى عبد الوهاب عبر قناة CBC، كشف حبيب عن تفاصيل علاقته وانفصاله عن شيرين.
وصرّح حساب حبيب أنّ “مراتي لو فنانة وقاعدة في البيت هي تاج على راسي من فوق، وشيرين عبد الوهاب لما حلقت شعرها وقعت على ركبي في الأرض، مكنتش مصدق أن ده ريأكشن منها”،مؤكّداً أنّني بتمنى أغني لشيرين أغنية “أنا مش هفضل كده على طول”. أنا كان نفسي أقول كده في وقت من الأوقات عشان هي زهقت من زعلي”.
وتابع حديثه بالقول: “بنت شيرين سألتني قبل كدا نفسك تقدم إيه من أغاني ماما؟ معرفتش أحدد أغنية بعينها، لأنها قدمت أعمال جيدة، لكن ولو في حزني قوي هغني مش هفضل كده علطول ومن زعلي زهقت من نفسي”.
وأعلن أنّني “لم أبتعد عن شيرين حتى أرجع لها، ولا يهمّ إسم العلاقة بيني وبينها، المهم إحنا في حياة بعض” موضحاً أنّ “أكبر غلطة غلطتها في حق شيرين إن عمري ما نبهتها لحاجة، الراجل لو قال لزوجته إنت تخنت هتاخد بالها إن وزنها ميزيدش، لكن أنا وهي لم ننبه بعض لأي شيء”.
وشدّد حبيب أنّني “عمري ما أخذت مليم من شغل شيرين، وحصل أكثر من مرة إنها عرضت ذلك لأني تعبت، وأنا قلت لها ده واجبي.
وعن الخلافات بينهما، قال حسام إنّه “في كلام كتير كان ممكن تقوله أثناء الخناقة، وبعدها تقول كانت عايزة تضايقني، والغلطة إن الناس لن تنسى هذا الكلام ولن تقبل إنها تصلحه، وهيقولوا رجعوا لبعض لإنه عامل لها سحر أو ماسك عليها حاجة وده اتقال فعلا”، موضحاً أنّ “الحب لا يغفر الإهانة، لكن أحلى حاجة إني أعلم الشخص اللي قدامي يسامح، في كلمة كنت دايما أقولها لشيرين هي أنا بحبك أكثر من الزعل، يعني لو الاختيار بين كرامتي وبينك أختارك إنت، ودي حقيقة أي واحد يتكسف يقولها”.
وأشار إلى أنّه “للأسف في لحظات الغضب حصل من شيرين حاجات خلت الناس تعتقد إن احنا علاقتنا سامة، لكن ده مش حقيقي وأنا وهي أصحاب لحد النهاردة رغم الانفصال”، لافتاً إلى أنّ “شيرين لما طرحت ألبوم “نساي” كان بعد زواجنا، وهو أكثر ألبوم حقق مشاهدات عالية في مسيرتها، بعدها جه فيروس كورونا وزاد وزننا بسبب قعدتنا في البيت كنا مش مهتمين”.
وختم حديثه بالقول: “أنا وشيرين قريبين من بعض في العمر وأنا أكبر منها بسنة بس، وهي شخصية مستقلة وعمرها ما مشت كلامها عليّ، وأنا كمان عمري ما مشيت كلامي عليها، وشيرين كانت لا تستمتع انها تمشي رأيها على حد وهي شخص بسيط وتشعر بسعادتها من حاجات بسيطة جدّاً”.